Hallo bækkenbund - hvor er du?

Lær eller genlær at bækkenbunden er placeret mellem haleben, sædeknuder og kønsben.

 

 

Væk din bækkenbund

Lav 10 små hurtige knib og væk bækkenbundsmusklen. Slap efterfølgende helt af.

Lav 10 lidt længere knib (2 sek.) og slap af 2 sekunder imellem knib.

 

Du kan lave knibeøvelserne liggende eller siddende. Alt efter hvor du bedst får fat.

Hvis du vælger at knibe liggende, kan du vælge, inden at du starter med at knibe at løfte hoftepartiet lidt op og ryste det fri af tyngde og træthed.

Hvis du vælger at knibe siddende, find ud af om det passer dig bedst at knibe tilbagelænet, fremadlænet eller lige midt i mellem.

 

Flyt bækkenbunden ind i bevidstheden ved i alt at knibe 30 gange i dag (2 sek. knib + 2 sek. afslapning).

 

På gensyn i morgen til en ny gang knib.

Tillæg til dig, som er i tvivl om, du har fat

Nybegynders håndspålægning

Placér din hånd, så fingrene peger mod endetarm og håndrod mod kønsben. Start knib ved endetarm, som skulle du holde på en prut, mærk evt. lille bevægelse under dine fingre når du kniber. Forstærk knib og tænk mod kønsbenet - håndroden. Efter du har foretaget knibet, spænd af mærk afspænding under finger. Foretag øvelse 3 gange.

 

Det lille vip på vejen

Placér en finger på halebenet. Når du kniber om endetarmen, som skulle du holde på en prut, mærk da at halebenet bevæger sig ganske let. Foretag knibet flere gange. Efter hvert knib spænder du helt af.

 

De Fries syn

Få syn for sagen og se med et spejl, når du kniber, at huden omkring endetarm og ved mellemkødet (stykke mellem endetarm og skede) bevæger sig.

 

Mærk dig frem

Placér et par fingre i skeden og mærk en lille bevægelse ved skedevæggen. Oplever du et pres oppe fra og ned når du kniber, forsøg at slappe af i dine mavemuskler under knib. Har du en prolaps (et nedfald i skeden) så løft bækkenet lidt op inden du mærker dig frem, eller læg dig på knæ og albuer.

 

Forestilling

Se for dig, at du sidder til et middagsselskab, ved din side er en bordherre, som du ønsker at gøre indtryk på. Det hele går storartet indtil du mærker en snigende prut på vej. Instinktivt holder du fast omkring endetarmen, i håb om at den forsvinder. Du tager ikke ballerne i brug, da det betyder, at du rejser dig i sædet. Denne lille enkle muskel sammentrækning er den aktive del af et knib.

 

 

Husk: hvis du registrerer antallet af dine knib opnår du både duelighedsmærker samt bidrager til Danmarks mest knibske statistikker.

Forestil dig din bækkebund oppe fra

21 knibedage

der vil ændre dit underliv. Få gratis øvelser, tips mm her:

 

 

Tilmeld dig

Besøg vores e-shop

Props & Pearls arbejder socialøkonomisk. Hjælp os hjælpe andre.

Knib i flok

Se dagens fluff

Sådan fungerer bækkenbunden

Læs dagens artikel

X

Tillykke

Du har nu lavet knib eller mere