Husmorknebet

Ved opvasken

Stå med parallelle fødder ca. 15 cm afstand. Aktiver inderlårsmusklerne fra knæene og spænd let i en opadgående retning, fortsæt spænding roligt videre op gennem bækkenbunden op i højde med navlen. Husk slappe baller. Gentag øvelsen igen og igen ved opvasken med grundig afslapning imellem.

 

Denne øvelse kan også afhjælpe træthed i ben og bækkenmuskulatur.

 

Når støvsugning styrker bækkenet

Støvsugning er en genial bevægelse, når du står i et skridt, med let bøjede knæ en anelse fremadbøjet i hofteleddet. I bevægelsen bruger du bl.a. inderlårsmusklerne til at føre vægten frem og tilbage i takt med at du støvsuger. Denne bevægelse er aktiverende for alle musklerne i og omkring bækkenet. Tænk i det opadgående løft af bækkenbunden.


Øvelser

Du udfordres til 30 knib i det huslige arbejde. Det kan være ved opvasken, støvsugning eller når du knæler for at hente en gryde, eller kravler på gulvet for at finde løsslupne strømper eller legetøj.

 

(Dagens øvelse er lavet i samarbejde med pensioneret mensendicklære Marie-Louise Foss, læs mere her)

 

21 knibedage

der vil ændre dit underliv. Få gratis øvelser, tips mm her:

 

 

Tilmeld dig

Træning under oprydning

Læs dagens artikel

Besøg vores e-shop

Props & Pearls arbejder socialøkonomisk. Hjælp os hjælpe andre.

Hvem har?

Se dagens fluff

X

Tillykke

Du har nu lavet knib eller mere