Træning under oprydning

Og ha' nu også lidt sjov undervejs

Det er god træning, ikke alene for bækkenbunden, at bruge sine benmuskler i dagligdagen til at transportere kroppen frem og tilbage. Undgå at stå stille og bare række ud efter ting i din nærhed.

 

Brug din krop og få bækkenbunden med

Når du laver vægtoverføringer helt nede fra dine ankler, hjælper du blodet i dine ben på vej. Det samme sker når du går op og ned i knæ i stedet for at bøje fra din ryggen. Ikke alene øger det blodcirkulationen og er god almindelig muskeltræning, du aktiverer også dine inderlår, som hæfter tæt på bækkenbunden, og tager du knibet med i samme bevægelse, hjælper du til at styrke dine primære balance muskler og bækkenbunden i ét.

 

Når du i det daglige vasker gulv, stryger, pusler børn, lægger tøj sammen, støver af eller støvsuger skal du bruge dine ben til at føre vægten frem og tilbage, du skal strække dig fra taljen, gøre dig lang. På den måde aktiverer du dine muskler og føler ikke presset på bækkenbunden.

Vær heller ikke bange for at samle legetøj, vaske gulv etc. på alle 4! Det er supertræning at ligge med enden i vejret.

 

Oplever du, når den kropslige træthed melder sig, at bækkenbunden så at sige falder ned, så kan følgende måske lette dig:

 

Bøj i knæ og hofteled, og bøj overkroppen frem. Før fingrene ned og ind i den bløde mave lige over kønsbenet. Når du rejser dig træk op i bækkenbunden og nederste mavemuskler. Mærk hvordan alting løftes med op. Trænger du til yderligere hjælp, brug da hænderne aktivt til at understøtte løftet.

 

(Dagens artikel er lavet i samarbejde med Pensioneret Mensendiecklære Marie-Louise Foss, læs mere her)

 

Læs Dagens knibeøvelse i Knibnu-programmet.

21 knibedage

der vil ændre dit underliv. Få gratis øvelser, tips mm her:

 

 

Tilmeld dig

Hverdagsknibet

Dagens øvelse finder du her

Besøg vores e-shop

Find relevante produkter i e-shop

Knib til Nytårsaftens dansen

Følg hele programmet og vær klar til nytårsaften

X

Tillykke

Du har nu lavet knib eller mere