Vælg den øvelse som passer til dig i dag

I dag sættes bækkenbunden i sammenhæng med hofteleddet. Du kan vælge at lave en liggende eller siddende øvelse.

Siddende øvelse:

Find hofteleddet:

Læg hænderne ind i lysken. Sid med ret ryg, som havde du et kosteskaft i ryggen helt ned over bækkenet. Læn dig frem med ret ryg og “kosteskaft helt ned til halebenet” limet i ryggen. Mærk hvordan det klemmer i lysken. Med ret ryg (+ kosteskaft) læn dig tilbage mod stoleryggen, mærk at du nu åbner i hofteleddet. Bevæg dig frem og tilbage nogle gange. Prøv at aktivere bækkenbunden ved at knibe når du læner dig henholdsvis frem og tilbage – slap af i bækkenbunden midtvejs. Tænk over at det er hofteleddet du bruger, når du rejser dig fra en stol, også et godt tidspunkt at aktivere bækkenbunden.

 

Siddende øvelse

Sid yderligt på stol og bevæg knæ ud til siden og saml dem igen. Næste gang du lader dem falde ud til siden, ånder du ind og trækker vejret helt ned i bunden af bækkenbunden. Ånd ud samtidigt med at du samler knæene roligt og kniber helt inde ved endetarmen. Ånd ind når du lader knæene glide ud til siden igen. Læg hænder i hofteled og mærk bevægelsen.

 

Lav 5 serier med knæ ud til siden med afspænding og knib under knæsamling. Hold pause. Lav i alt 6 serier á 5, dvs. 30 knib i alt.

 

Og husk så at registrer dine knib så du får nogle fine duelighedsmærker at prale med

Liggende øvelse af Michala Bendix

Læg dig på ryggen med strakte ben. Læg hænderne på hofterne og drej dine knæ ind mod hinanden og væk fra hinanden. Mærk hofteleddet og dets smidighed.

 

Bøj nu benene og saml fødder og knæ. Slap af i bækkenbunden, når du spreder knæene og sænker dem til hver sin side. Hold pause hvor du trækker vejret helt ned i bækkenbunden. Knib nu om endetarmen og ”knib til” mens du samler dine knæ. Fortsæt med at slappe af i bækkenbunden mens du spreder knæene. ”Knib til” mens du samler knæene.

Lav 5 serier med knæ ud til siden med afspænding og samling med knib. Hold pause. Lav i alt 6 serier á 5, dvs. 30 knib i alt.

 

(Denne øvelser er lavet i samarbejde med Micala Bendix, læs mere her)

En god udstrækkende yoga øvelse

Læg dig på ryggen, træk begge knæ op mod maven, stræk hælene mod loftet, hold med hænderne i svangen af dine fødder. Lad der være god afstand mellem dine underben, lad dem komme godt ud til siden. Lig lidt og mærk at det strækker, hold fødderne i god afstand og hold hæle mod loft.

 

(Denne øvelser er lavet i samarbejde med Micala Bendix, læs mere her)

21 knibedage

der vil ændre dit underliv. Få gratis øvelser, tips mm her:

 

 

Tilmeld dig

Sexy og knibsk på høje hæle

Se dagens fluff

Besøg vores e-shop

Props & Pearls arbejder socialøkonomisk. Hjælp os hjælpe andre.

Herfra din verden går

Se dagens artikel

X

Tillykke

Du har nu lavet knib eller mere