Mavedans rystet (Shimmie)

Shimmie videoinstruktion

Ekspert i video er Irina Akulenko

Stil dig med lille afstand mellem fødderne (hoftebredde), flad fod - godt underlag.

 

Knib startende fra endetarmen. Træk så numsen ind under dig, så du bliver flad i lysken og hold knibet.

 

Start med "mini bøj og stræk" skiftevis i det ene og det andet knæ. Hoftekanten hæves og sænkes skiftevis i hver side.

 

Mærk det lille ryst fra knæene planter sig i hofterne; der er ingen twist fra side til side i hofterne. Ballerne er afslappede. Forestil dig at loftet er sænket til dit hoved, og at du ikke kan komme højere op - bevægelsen kommer fra knæene alene.

 

Øg efterhånden tempo af "mini bøj og stræk" af knæene. Bøj og stræk udsvinget (ryst) bliver gradvist mindre i knæene, men mærkes tydeligere i maven.

 

Når knibet ikke kan holdes længere eller du spænder i lårene, slipper du spænding, ryster benene og starter forfra.

 

Dagens øvelse er udført af Louise Storm Hougaard, læs mere her)

 

 

Videoinstruktion af mavedansers holdning

Ekspert i video er Irina Akulenko

HUSK I MORGEN AT AFSLUTTE PROGRAM; SÅ DU KAN SE DIN FORBEDRING. SÅ DU KAN TAGE PROGRAMMET IGEN.

21 knibedage

der vil ændre dit underliv. Få gratis øvelser, tips mm her:

 

 

Tilmeld dig

Et knib i farten

Se dagens fluff

Prolaps - bulen syd for bækkenbunden

X

Tillykke

Du har nu lavet knib eller mere