Den ideelle bækkenbund

Dit fornemste mål er en bækkenbundsmuskulatur, som er fleksibel og stærk. Det vil sige, at bækkenbundsmusklerne veksler mellem at kunne trække sig sammen og være afslappede.

 

Musklernes hurtige fibre skal være aktive, så de hurtigt kan lukke sammen for bækkenbunden, når der opstår et pludseligt pres.

 

Bækkenbundens seje fibre skal kunne klare et pres, som er længerevarende på bækkenbunden. Der er nemlig altid lidt muskelspænding (tonus) i bækkenbunden, pånær når vi er på toilettet og giver helt slip.

 

Omkring endetarmen findes typisk flere hurtige muskelfibre, derfor er det nemmere at starte sit knib omkring endetarmen for de fleste.

 

Med en fleksibel bækkenbund kan du klare hverdagens situationer som hop, grin og løft samt de mere sjældne situationer som fx længere løb, hoppeture på trampolinen og latterkurser.

 

Den ideelle bækkenbund opnår du ved at træne lige dele styrke og afslapning, korte og lange knib samt holde fast i de gode vaner. Det er vigtigt at du tager dig god tid til at afspænde bækkenbunden mellem knib. Særligt de seje muskelfibre skal have lidt tid til at kunne give rigtig slip. De er ikke bygget til at reagere hurtigt.

 

Fortsæt programmet og du får meget forærende i form af et bredt repetoir af knibeøvelser, artikler om alt det du måske ikke lærte fra start og forhåbentlig får du en masse bækkenbund på lystavlen.

21 knibedage

der vil ændre dit underliv. Få gratis øvelser, tips mm her:

 

 

Tilmeld dig

Status på knib

Samlet har vi
1662786 knib
Vi skal nå 29.090.015

Besøg vores e-shop

Props & Pearls arbejder socialøkonomisk. Hjælp os hjælpe andre.

X

Tillykke

Du har nu lavet knib eller mere